• Kundservice

Regler & Köpvillkor

Samtliga priser är styckepriser angivna exklusive moms och frakt.
Priser vid tryck avser tryckfärdigt digitalt underlag.
Vi reserverar oss mot prisförändringar och eventuella skrivfel.
Fraktkostnad tillkommer per order eller leveransadress.
Kostnader som uppstår beroende på olika tillval och önskemål som uppkommer debiteras via faktura. 

Avgifter
Vid låg ordersumma understigande totalt 200:-, debiteras en avgift på 50:-.

OBS! Samtliga priser som visas är från våra lägsta priser.

Betalningsinformation

Våra normala betalningsvilkor:
- 30 dagar netto från orderdatum efter sedvanlig kreditprövning, med betalning senast vid leverans.
- Våra fakturor skickas direkt vid order (beställning) med post eller E-post via Nox Finans och betalning skall ske enligt särskild text på fakturan.
- Uppge alltid fakturanummer vid betalning.
- Om ni har några frågor angående våra fakturor skall ni kontakta oss, eller Nox Finans direkt.

Swish Instruktioner vid direktbetalning

Vårt Swish nummer:
123615401

Swish Instruktionerna följer även med i orderbekräftelsen.

1. Starta Swish appen i din telefonen.
2. Skriv in vårt Swish nummer (se ovan).
3. Skriv in belopp.
4. Skiv in i meddelande "ordernummer: XXXX"
5. Tryck på betala.
6. När din betalning är registrerat hos oss kommer din order att hanteras.

Vid särskild betalning
Vid försäljning till privatpersoner samt företag utan kreditlimit enligt kreditupplysning tillämpas alltid förskottsbetalning.
Vi äger även rätt att neka kredit utan angiven anledning.
Ingen produktion kan då startas eller levereras innan vi kan registrera betalning på våra konton.
Betalning skall ske omgående via faktura från Plastkortstryck, Lars Engström, eller till vårt Swish konto eller annat anvisat bankkonto/bankgiro.

Leverans
Leveranstiden eller produktionstiden står angiven ihop med respektive produkt och räknas från godkänt korrektur om inte annat överenskommits.
Beställs flera produkter som har olika leveranstider samtidigt kommer samtliga produkter levereras enligt den produkt som har längst leveranstid.
Önskas delad leverans får beställningar göras var för sig och betalas var för sig.
Angivna leveranstider gäller till orter dit DHL levererar på en dag från Vårgårda.
För övriga orter tillkommer den extra tid som DHL tar på sig att leverera.
Expressproduktion kan i de flesta fall erbjudas, för detta tillkommer expresskostnad.
Om försändelse går i retur pga. felaktiga adressuppgifter eller liknande debiteras returfrakt.

Vi ansvarar ej för ev. leveransförseningar som beror på att speditören inte håller sin vanliga leveranstid, vare sig mellan vår produktion till vårt kontor i Vårgårda eller mellan vårt kontor i Vårgårda och slutlig leveransadress. Som beställare ansvarar du för att ange korrekta adressuppgifter samt att det finns någon på plats att ta emot leveransen vardagar mellan 08-17.

Reklamationer
Reklamation skall ske inom 5 arbetsdagar efter leverans.
Vi rekommenderar att produkterna kontrolleras direkt efter leverans.
Skulle någon produkt inte uppfylla angivna specifikationer skall kontakt och överenskommelse med vår kundservice alltid ske innan eventuell retur.
Vid godkänd reklamation förbehåller vi oss rätten att leverera ny produkt inom kortast möjliga tid.

Returer
Mottages ej utan godkänd reklamation. Kontakta alltid kundtjänst innan retur.
Kund ansvarar för eventuell fraktkostnad vid returnering av paket.

Tvist
Vid tvister där överenskommelse mellan parterna inte kan nås, avgörs i Tingsrätt.

Utskick
Vid beställning accepteras även framtida utskick med erbjudanden och information från Plastkortstryck, Lars Engström.
Om ni inte godkänner utskick ska detta anges vid beställningstillfället.
Får ni utskick idag men inte längre vill ha detta, skicka då e-post till info@plastkortstryck.se med ”avanmälan” som rubrik.
Glöm inte att ange vilken e-post det gäller.

Leveranshinder
Extrakostnader som kan uppstå, efterdebiteras när vi fått fakturaspecifikation från speditören.
Felaktiga adressuppgifter: 160 kr exkl. moms.
Leveranshinder (ingen på plats): 149 kr exkl. moms.
Ändring av leveransadress: 160 kr exkl. moms.

Transportskada
Anmäl direkt till fraktbolaget om ni upptäcker att leveransen har skadats i transporten.
Om överenskommelse med fraktbolag ej kan nås kontaktar ni oss omgående.
Vi ansvarar inte för eventuella transportskador.

Leveransförsening
Vi ansvarar ej för förseningar som beror på omständigheter vi inte kan påverka, t.ex. speditör som ej håller standard leveranstid samt händelser upptagna inom force majeure. Förseningar som beror på inre omständigheter såsom hanterings- och produktionstid rabatteras med 10 %.

Referensbilder
Vid beställning accepteras att vi på vår hemsida får visa referensbilder på beställda produkter.
Denna acceptans kan dock dras tillbaka genom att som beställare tydligt nämna detta i samband med lagd order.

Övrigt
Se mer under "Information"